9/21/2013

Dýňový cheesecake

Dýňová sezóna je právě v plném proudu, tak proč ji nevyužít i do dezertů?
Je mi sice jasné, že právě všichni skalní příznivci cheesecaku obrací oči v sloup.  Zejména proto, že v tomto koláči není ani gram sýru, takže se vlastně jedná o další falešný tvarohový koláč,  který ovšem nese toto "vznešené" jméno.  Jelikož je ale jedním slovem fenomenální, myslím, že mu to všichni rychle odpustí.





Potřebujeme:

korpus
- 180g máslových sušenek   
- 80g másla
- 1 vejce
- lžička skořice

náplň
- 250g polotučného tvarohu
- 150g vanilkového tvarohu
- 3 vejce
- 100g moučkového cukru- vanilkový cukr
- 250g očišťěné dýně
- šťáva z půlky citronu

Pracovní postup:

  1. Sušenky si rozdrtíme nebo nameleme na úplný "prach", smícháme se skořicí, vejcem a změklým máslem. Těstem vyložíme dortovou formu o průměru 24 cm (vyloženou pečícím papírem)  korpus předpečeme. 200° 10 min


  2. Dýni (i s slupkou) nastrouháme najemno nebo rozsekáme v robotu. Zakapeme ji citronovou šťávou.
  3. Vejce mírně vyšehláme, přidáme oba tvarohy a cukry. Nyní pouze mícháme - v těstě nesmí vzniknout bublinky. 
  4. Dýni smícháme s tvarohovým základem a vlijeme na mírně schladý korpus. Pečeme do té doby, než povrch ztuhne a okraje mírně zezlátnou. Po vyndání z trouby je ovšem konzistence koláče pudinková až rosolovitá, nesmí být úplně tuhá - byl by vysušený. 170° 45 - 60 min
  5. Koláč necháme zchladnout ve formě, poté ho vyklopíme a přesuneme do lednice, kde bude odpočívat NEJMÉNĚ půl dne.


    Dobrou chuť! 

není to žádná dusivka, ale pěkně šťavnatý koláček


Tipy a rady:
  • Co se týče výběru dýně, kterou na tento recept použijete, rada je velmi jednoduchá. Skoro na něm totiž nezáleží. Já jsem použila nejdostupnější dýni Hokaido, stejnou práci ale odvede i například dýně špagetová, olejová či muškátová. Tu poslední zmíněnou bych ale raději zbavila slupky, přece jenom je zelená, tvrdá a práce s ní lehce nepohodlná.
  • Tvaroh jsem použila polotučný, lze využít i plnotučný, ale jiný nedoporučuji. Jako ozvláčtňující složka zde výborně poslouží náhrada za ochucený tvaroh, já využila Aktivii tvarohovou - vanilka. Představit si ale dokážu opět třeba tvaroh normální a vanilkový extrakt, či tvaroh úplnějiné příchutě - co třeba nádech exotiky v podobě ananasového?
  • Rozležení v lednici tomuto koláči opravdu svědčí, věřte mi.
  • Z moučníku je z nějakého, pro mě nepochopitelného důvodu cítit kokos. Každopádně ten nádech je výborný, myslím, že trocha kokosu v korpusu by škodu neudělala.
Zdroj: Recept je defacto můj, poměry surovin jsou vlastní a způsoby úprav také. Nicméně původní nápad na tento dezert jsem čerpala odsud











                                                                               

Žádné komentáře:

Okomentovat